19 d’abr. 2012

Today Is The Day: Pain is a warning, Rock-&-Roll i estripats aguts


Fa poc escoltava el disc titulat Kiss the pig (2004), del qual n’és un bon exemple el tema Why They Hate Us, i em preguntava què més havien creat els components del grup amb un dels noms més ben parits de la història, Today Is The Day. Així que em vaig posar a investigar, o sigui, vaig entrar a la Wikipedia, i vaig comprovar que havien tret dos discos més, l’Axis of Eden (2007) i el Pain is a warning (2011).



Per aconseguir-los ho vaig tenir tan fàcil (no tan fàcil, perquè vaig tardar una estona a trobar links que funcionessin) com buscar-los per blocs de freaks (amb noms molt nihilistes) i, un cop descarregats, me’ls vaig posar a l’Ipod. No sé per quina raó (perquè normalment ho hagués fet al revés) vaig començar per la seva última entrega, el Pain is a warning. I he de dir que me’l vaig estar escoltant tota la tarda sencera (i que he creat el paràgraf amb més parèntesis per frase de la història).

Jo esperava que Today Is The Day haguessin tret un disc d’aquests estranys tan seus, amb blast-beats, ritmes raros, crits aguts, fragments Sludge, alguna guitarra arribant al llindar del Black-Metal i un so brut en general. Les meves expectatives es van trencar de tal manera que vaig haver d’entrar a planes oficials per assegurar-me que no m’havia baixat un fake.

No és d’estranyar que pensés que podia ser que no fos seu si la millor descripció pel disc és Noise-Rock (ho vaig veure en algun bloc, no m’ho he inventat jo). En general tot està impregnat de riffs Rock-&-Rolleros combinats amb els crits tan característics del grup. Per mi aquest és el primer single del disc i el que és més bon exemple del que acabo de descriure. 


Alhora m’han sorprès amb algun fragment de caire més Crust i m’han arribat a entusiasmar amb un parell de temes lents, dels quals jo destacaria This is you, que està impregnat de flaire surenya. 


En resum, pels amants dels discos anteriors del grup pot semblar massa accessible, però jo el trobo d’un bon gust increïble i han aconseguit crear un disc de Rock-&-Roll sense perdre la personalitat, cosa que no deu ser fàcil quan el nom del teu grup és Today Is The Day. Un disc que m’ha sorprès molt positivament i que afegiria sens dubte a la llista de 10 millors discos del 2011.

Ja per acabar us deixo amb un dels temes que tanquen el disc. 


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada